در رسانه| بهره مندی بیش از ۲۶۰۰ هزار معلول شنوایی از خدمات بهزیستی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان‌ گفت: هم‌اکنون بهزیستی استان زنجان به دو هزار و ۶۷۰  فرد دارای معلولیت شنوایی و بیش از ۸۰۰ فرد دارای اختلالات شنوایی خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، روح‌اله خدابنده‌لو روز (شنبه ۷ مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان  با اشاره به فرا رسیدن ۹ مهر ماه روز ناشنوایان، اظهار کرد: ناشنوایان نیز از دریافت مستمری در بهزیستی زنجان برخوردار هستند و خوشبختانه در حال حاضر پشت نوبتی از جامعه ناشنوایان استان جهت دریافت مستمری نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۶۲۹ فرد نابینا و کم‌بینا تحت پوشش بهزیستی هستند که علاوه بر دریافت مستمری، از سایر خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند؛ افزود:  متاسفانه به علت گرانی تجهیزات تامین همه نیازهای این افراد با اولویت خاصی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۷۹ دانش‌آموز و ۱۴ دانشجو ناشنوا تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند، بیان کرد: هم‌اکنون بهزیستی استان به ۲۶۷۰ فرد دارای معلولیت شنوایی و بیش از ۸۰۰ فرد دارای اختلالات شنوایی خدمات ارائه می‌دهد.

خدابنده لو با بیان اینکه ۲۶موسسه غربالگری شنوایی سنجی در سطح استان فعال است، افزود: در ۶ ماهه اول سال‌جاری نزدیک به ۵ هزار نوزاد و ۱۵۰۰ کودک سه تا ۵ سال غربالگری شنوایی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به ایام پیش روز هفته سالمند، اظهار داشت: خوشبختانه امید به زندگی در کشور و استان افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود شاهد این باشیم که این عدد به ۷۷ سال برسد. 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۸۳ درصد سالمند معلول تحت پوشش و ۱۲ درصد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۴ هزار سالمند تحت پوشش این سازمان هستند که بیشترین تعداد این افراد دارای معلولیت هستندو علاوه بر مستمری، کمک‌معیشت نیز دریافت می‌کنند.

کد خبر 118209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد